Rondleidingen over het kazerneterrein

Henk
21 mei 2019

Vanaf 7 juli t/m 1 september worden op zondag om 12.30 en 13.30 uur rondleidingen over het voormalig SS-terrein georganiseerd. Dit terrein (de huidige Van Brederodekazerne) is gewoonlijk niet toegankelijk; alleen Nationaal Monument Kamp Vught mag hier rondleidingen geven. U passeert tijdens de rondleiding een aantal nog authentieke gebouwen zoals de Officiersmess. U bezoekt tevens het balkon van de Kommandantur, waar de kampcommandant uitkeek over de appèlplaats; in een van de voormalige kantoren is de presentatie ‘Van boven af’ te zien over de organisatie en rol van de kampleiding en het personeel.

Informatie over de rondleiding:

• Let op: reserveren is alleen mogelijk via de webwinkel voor juli (augustus volgt).
    • Deelname kost € 5,00 (18+) of € 3,00 (10 t/m 17 jaar) exclusief entree tot NM Kamp Vught.
    • De entree is € 7,50 (18+) of € 3,00 (10 t/m 17); dit is een combi-ticket voor bezoek aan NM Kamp Vught (inclusief audiotour) en barak 1B.
    • De inkomsten worden gedeeld met het nabij gelegen Geniemuseum, dat u tevens op zondag kunt bezoeken (normaal is de entree tot dit museum € 4,50).
    • De nabij gelegen barak 1B, onderdeel van NM Kamp Vught, is in deze periode geopend van 12.00 tot 17.00 uur.
    • Bent u Vriend of Beschermer? Donateurs hebben onbeperkt entree met 1 introducé. Als donateur betaalt u dus alleen het bedrag voor de rondleiding: € 5,00 (18+) of € 3,00 (10 t/m 17). Let op: dit tarief geldt alleen voor Vrienden en Beschermers, 2 personen per adres. Uw gegevens worden nagegaan in ons adressenbestand.
    • Heeft u een Museumkaart of Veteranenpas? Op vertoon van de pas betaalt u alleen het deelnamebedrag voor de rondleiding, dus € 5,00 of € 3,00.
    • Uw ID-gegevens worden eenmalig genoteerd i.v.m. de toegang tot het terrein van de Koninklijke Landmacht. Gelieve het legitimatiebewijs mee te nemen tijdens de rondleiding. De Kommandantur is niet toegankelijk voor minder mobiele bezoekers (met rolstoel/rollator); er is alleen een trap. Neem op het terrein de instructie (PDF) in acht.