Nominatie "Leukste uitje van Brabant"

Henk Becks
24 januari 2020

Geniemuseum door “LAND VAN  ANWB” genomineerd voor het “LEUKSTE UITJE VAN BRABANT”.

In 2020 staat het jubileum van de ANWB centraal. Voor de tiende keer organiseerde het Land van ANWB de verkiezing voor het Leukste uitje van Nederland en het Leukste uitje van de provincie. Dé publieksprijs namens 4,5 miljoen ANWB leden! Bij de verkiezing Leukste uitje 2020 bepalen de ANWB-leden wie de winnaar wordt.

De stemronde van de verkiezing verliep online via www.anwbleuksteuitje.nl  van 22 juli 2019 tot en met 3 november 2019. Alle uitjes, toegankelijk voor alle leeftijden met een min of meer permanent karakter, op een vaste locatie, deden automatisch mee. Het spreekt vanzelf, dat wij via de geëigende middelen getracht hebben ons museum zoveel mogelijk onder de aandacht te brengen. Overigens is ons museum in diverse enquêtes en onderzoeken steeds met ruime voldoendes beloond.
De uitjes werden door ANWB-leden beoordeeld op de aspecten prijs-kwaliteitverhouding, sfeer, personeel, aanbod en faciliteiten. De totale waardering, gecorrigeerd met een factor voor het aantal stemmen, bepaalde het eindresultaat. Op 13 december 2019 kreeg ons bestuur de mededeling, dat we waren geëindigd bij de eerste 10 “ leukste uitjes van Brabant”.

De tevredenheid van onze bezoekers heeft ook een rol gespeeld bij de uiteindelijke scores, want de scores in het kader van de ANWB-verkiezing mochten er zijn. De gemiddelde landelijke score van de genomineerde uitjes was 8,52, in de provincie Noord-Brabant gemiddeld 8,66 en het Geniemuseum scoorde 9,01. Een resultaat om trots op te zijn. Bij alle beoordelingsaspecten scoorde ons museum bovengemiddeld.Uiteindelijk behoorden we niet bij de beste drie van Brabant, maar dat maakt ons gevoel van trots er niet minder om. Onze trots straalt af op al onze vrijwilligers, die met hart en ziel actief zijn. Sommigen 2 dagen per week; anderen één dagdeel per week. Maar allemaal even enthousiast.

Enkele opmerkingen, die bij de ANWB over ons museum zijn binnen gekomen willen wij u niet onthouden:

• Er is parkeerplaats genoeg, de toegang is net niet gratis, er wacht je een warm welkom aan de balie, de koffie en thee is gratis, er zijn deskundige gidsen en het museum geeft een specifieke, zeldzame inkijk in de wereld van de genie door de eeuwen heen.
  • Een prachtig en zeer goed uitgewerkt doelgericht museum. Zowel de binnen- als buiten tentoonstelling vullen elkaar goed aan. Tevens is de lokatie treffend gekozen.
  • Alle mensen die zich inzetten voor dit museum zijn zeer betrokken, weten veel over wat er te zien is, maken er werk van om alles netjes en goed te presenteren, geen moeite is teveel om antwoorden te geven op vragen. Erg goed.

Op de dinsdag, woensdag en donderdag bent u van harte welkom in ons museum. Donderdag 7 en donderdag 21 mei zijn we gesloten.
Zaterdag 18 en zondag 19 april zijn we geopend in het kader van de Museumweek.