Koninklijke onderscheiding Nico Weijns

LJS Vulders
26 april 2020

Nico Weijns onderscheiden als lid in orde van Oranje-Nassau.

Op 24 april kreeg Nico telefoon van de burgemeester van Vught R. J. van de Mortel. "Kunt u even naar de voordeur komen". Daar stond de burgemeester met bloemen en een fles champagne in de handen met de mededeling dat het onze Koning behaagd heeft Nico Weijns Koninklijk te onderscheiden als lid in de orde van Oranje-Nassau. Wat niet vaak gebeurt, gebeurde…. Nico was even sprakeloos. Later in het jaar volgt de officiële uitreiking. Met trots en blijdschap wil ik namens het gehele bestuur en alle vrijwilligers en bezoekers van het Geniemuseum Nico van harte feliciteren met deze fantastische onderscheiding. Een benoeming in de orde van Oranje-Nassau wordt verleend wegens bijzondere verdiensten jegens de samenleving. Als je je  al 30 jaar lang , wekelijks met ziel en zaligheid inzet op de Baarzenschool in Vught. Een lange tijd een band van blinde muzikanten, muzikaal, sociaal en emotioneel begeleidt. Daarnaast je al weer 8 jaar vrijwillig inzet voor het   geniemuseum.  Dan komt deze onderscheiding je meer dan toe. Nico weet als “oud” genist wat het betekent om te dienen. Het zijn mensen zoals Nico, die zich belangeloos inzetten voor andere zonder zelf op de voorgrond te treden, die de onze samenleving dienen en beter maken. Deze erkenning straalt af op je geleverde werk, inzet en enthousiasme. Sodeju Nico,  deze is dik verdient  Gefeliciteerd!

Namens het gehele bestuur en alle vrijwilligers van  Historische Genie Collectie/ het Geniemuseum.  Lkol S. Vulders voorzitter DB.