Koninklijke onderscheiding vrijwilliger Gerard van Bakel

26 april 2023

Geniemuseum vrijwilliger Gerard van Bakel dacht vandaag naar België te gaan voor een 15 jarig jubileum van zijn zoon die daar werkzaam is. Zijne Majesteit de Koning dacht daar anders over en zo belandde Gerard vanmorgen niet in België maar in het Gemeentehuis van Vught alwaar hij uit handen van burgemeester van den Mortel een Koninklijke onderscheiding ontving, Lid in de Orde van Oranje-Nassau.

Gerard is sinds 1986 actief als vrijwilliger, op het gebied van recreatie. Zo was hij actief betrokken bij de Vogelvereniging de Goudvink in Vught en later bij de Nederlandse Bond van Vogelliefhebbers. Ook was hij betrokken bij carnavalsvereniging De Boarze Piepers als bestuurslid en voorzitter. Vandaag de dag is hij actief als vrijwilliger bij het Geniemuseum in Vught. Wij feliciteren Gerard van harte met deze welverdiende onderscheiding.